lördag 30 januari 2010

iPad

När jag såg Apples nya iPad tänkte jag direkt att det kunde bli en riktigt bra plattform för bibelsstudier. Rubén Gómez gör en översikt över möjligheterna i inlägget Bible Software on the iPad. Han skriver bland annat:

"It seems to me that the new iPad is much more than a “glorified” iPhone, and while I regret the fact that it will not be able to do multitasking (just yet!), I’m sure that it will be able to offer an ever better user experience in the field of Biblical studies."

För mig är det naturligt kristenheten följer den tekniska utvecklingen och utnyttjar de möjligheter som finns. Jag längtar efter iPad med en riktigt bra bibelmjukvara. Klicka för att få upp en karta som visar platsen som jag läser om. Klicka igen för få upp en förklaring till kulturen i Korinth. Klicka igen för att få en studie av grundordet Bema. Fortsätta läsa och suga in. Allt i ett smidigt arbetsflöde. Jag hoppas att det blir riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar