tisdag 24 januari 2012

John MacArthur

Förra söndagen var jag på hemmagudstjänst med en familj jag känner. John MacArthur stod för predikan genom webben. Sång, bön och samtal om predikan stod vi själva för. Det fungerade rätt så bra.

En längre tid har jag följt John MacArthur. Jag har djup beundran för hans mod och för hans kärlek till Bibeln. Något jag märker är att det är viktigt för mig att veta var han står i olika frågor, vi behöver inte tycka lika, men hans tankar är viktiga för mig. Ett av skälen för mig att vilja förstå honom mer är den popularitet han har bland baptister i öst.

För en tid sedan kom en biografi över honom "John MacArthur - Servant of the Word and Flock". Gary Gilley har skrivit en recension här. En bok som jag hoppas kunna läsa när när våren kommer. En bra biografi gör sig verkligen i den första solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar