lördag 16 oktober 2010

Rom1017 - Bra undervisning på svenska

Jag gläder mig åt den nya sidan Rom1017. Det är stabil och bibeltrogen undervisning på Svenska. Hittills är allt material av Roland Hellsten.

Roland Hellsten har studerat vid mitt favoritseminarium, Dallas Theological Seminary. Lyssnar du gärna på engelska finns det mycket att lyssna till där också, särskilt gillar jag DTS Chapel.

Med Rom1017 känns det som det äntligen finns en resurs på svenska som jag helhjärtat och utan förbehåll kan rekommendera. Jag tror det här kommer att vara mycket positivt för svensk kristenhet.

Dagens skriver om detta i artikeln "Ladda ner predikan på ny webbsajt". Läs också gärna artikeln "Hellsten väjer inte för svåra texter i sin bibelundervisning".

1 kommentar:

  1. Tack för att du nämner oss på din hemsida. Vi hoppas undervisningen kan nå sina lyssnare och vara till välsignelse. Första nya talare efter Roland hoppas vi kunna släppa i månadsskiftet oktober/november.
    Jonas / rom1017.se

    SvaraRadera