lördag 18 december 2010

Eerdmans Dictionary of the Bible

Upptäcker att jag använder "Eerdmans Dictionary of the Bible" mer och mer. En anledning är att jag har den det fungerat väldigt bra med lexikon på iPad. Lätt och enkelt att slå upp, lätt att ha med sig överallt.

När man läser recensioner av "Eerdmans Dictionary of the Bible" får man flera gånger rådet att inte ha det som enda bibellexikon. Visst är det ett bra råd, det är ett ganska spretigt lexikon, både liberalt och konservativt på samma gång fast i olika artiklar, känns ofta lite tendensiöst. Men, tillsammans med ett annat bra lexikon blir det riktigt riktigt bra.

iPad har varit med mig någon vecka nu. Märker att jag trivs bättre och bättre med den för bibelläsning. Skärmen är riktigt bra. Olive Trees bibelmjukvara är det jag använder mest, sedan kommer spel (som risk) och sedan surf.

Jag gillar Apple!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar