tisdag 3 januari 2012

The Baker Illustrated Bible Handbook

Jag köpte "The Baker Illustrated Bible Handbook" efter att ha läst intryck i inlägget "The Baker Illustrated Bible Handbook" på bloggen Pyromaniacs.

För mig blev det Olive Tree Softwares digitala version. Det är en mjukvara som rullar fint både på skrivbordsmac, på iPad och på androidmobilen. Jag tror jag gav under 150 kronor, vilket inte är något annat än ett fynd.

Jag har bekantat mig lite kort med boken, och så långt ser det bra ut. En smidig liten resurs att alltid ha med sig i mobilen och nyttig översiktlig läsning vid skrivbordet. Kanske kommer jag tillbaka med en recension när jag använt boken ett tag.

Just nu känns det som det kanske blir ett köp av pappersutgåvan också, det är något visst att läsa en fint illustrerad bok i läshörnet. Gärna med en kopp te bredvid sig och en filt över benen. Det blir aldrig riktigt det samma med iPad som med en riktigt bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar